Via de WEET hulplijn kun je anoniem praten met een ervaringsdeskundige of naaste van iemand met een eetstoornis. De hulplijn biedt een luisterend oor aan mensen met een eetstoornis én hun omgeving, bijvoorbeeld een partner, vriend, familielid, werkgever of docent. De hulplijn is open voor iedereen, onafhankelijk van het soort eetstoornis. Heb je de behoefte om je eigen ervaringen te delen of wil je een vraag stellen? Vermoed je bijvoorbeeld een eetstoornis bij jezelf of iemand in je omgeving? Of wil je het gesprek aangaan maar weet je nog niet zo goed hoe? Met al deze zaken kan je terecht bij onze hulplijn.
De WEET hulplijn wordt bemenst door vrijwilligers die hersteld zijn van een eetstoornis of als naaste de impact van een eetstoornis van dichtbij hebben meegemaakt. De vrijwilligers weten dus uit eigen ervaring waar het over gaat, maar zijn geen hulpverleners. Hieronder vind je een overzicht van de openingstijden en bezetting.
085-1304617
Openingstijden
Dag | Ochtend | Middag | Avond |
---|---|---|---|
Maandag | 18:00-19:00 | ||
Dinsdag | 20:00-21:00 (vriendin van iemand met een eetstoornis) | ||
Woensdag | 18:00-19:00 20:00-21:00 – even weken (ervaringsdeskundige eetbuistoornis/BED) |
||
Donderdag | 17:00-18:00 | 19:00-21:00 | |
Vrijdag | |||
Zaterdag | |||
Zondag |
Openingstijden
Maandag
18:00-20:00
Dinsdag
20:00-21:00 (vriendin)
Woensdag
15:00-16:00 (partner)
18:00-19:00
20:00-21:00 – even weken (ervaringsdeskundige eetbuistoornis/BED)
Donderdag
17:00-18:00
19:00-21:00
Vrijdag
19:00-21:00
Zaterdag
gesloten
Zondag
gesloten
Is de hulplijn in gesprek? Probeer het dan later opnieuw of spreek een voicemail bericht in. Laat je naam en telefoonnummer achter en er wordt binnen 3 dagen contact met je opgenomen.
Bel je liever op een ander moment? Dan kun je een afspraak maken via hulplijn@WEET.info. De hulplijncoördinator zal samen met jou een ander tijdstip afspreken waarop jij gebeld zal worden.
In principe is het mogelijk om het hulplijnnummer vanuit het buitenland te bellen. Je moet dan wel +31 voor het nummer zetten (+3185 – 1304617). In enkele gevallen is het helaas niet mogelijk. Je kunt dan wel een belafspraak maken door te mailen naar hulplijn@WEET.info.
Let op: de vaste tijden kunnen veranderen. Check altijd eerst de website. De lijn is niet bereikbaar op feestdagen, tenzij anders vermeld.

Voorbeeldvragen van bellers:
Mensen bellen de hulplijn om verschillende redenen. Hieronder vind je enkele voorbeeldvragen. Graag benadrukken we dat dit voorbeelden zijn en dat andere vragen welkom zijn.
- Heeft mijn kind/vriend(in)/partner een eetstoornis?
- Heb ik een eetstoornis?
- Hoe vraag ik of mijn kind/vriend(in)/partner een eetstoornis heeft?
- Hoe vertel ik dat ik een eetstoornis heb?
- Hoe overtuig ik mijn kind/vriend(in)/partner om hulp te zoeken?
- Waar vind ik de motivatie om iets te veranderen?
- Hoe ga ik om met de eetstoornis van mijn kind/vriend(in)/partner?
- Hoe ga ik om met mijn eetstoornis?
- Hoe kunnen we de wachtlijst overbruggen?